OuR BIG dAY

Daisypath Wedding tickers

Saturday, February 19, 2011

cerita kita,,,

segalanya bermula di zaman persekolahan
di saat kita akrab bersahabat bersama
tertawa bersama
tersenyum bersama
terduka seketika
semuanya berjalan terus
hari demi hari
tempuh kita riang gembira
masa itu
betapa akrabnya kita..

masa penentu segalanya
siapa sangka keakraban menjadi sayang
siapa sangka..
senyumannya menambat hati ini
sikapnya tenang ceria penambah suka
kemanisan kecantikan semulajadi diwajahnya
keikhlasan hatinya terpancul di mata dan jiwa nya
semua itu cukup mencengkam jiwa ini
rupanya yang dekat hampir dan di depan mata
itulah gadis impian selama ini..

tanggal 02 Disember 2005
sejarah manis tercipta
memang hari itu yang dinantikan
hari itu seperti mengerti
seperti memahami apa yang akan terjadi
cerah nyaman rasanya masa itu
menyusun langkah berjalan bersama
berjenaka bergurau senda
penambah kebahagian petang itu
rasanya seperti dunia ini aku miliki semua
hati ku berdegup kencang
mengapa??
aku gementar
ku tatap wajahnya
ku beranikan diri
ku pegang tangannya penuh ikhlas
ku lihat ke matanya
sudah terpancar bahagia di matanya
dengan berani aku melafazkan
aku cinta padamu..
bibirnya menggeletar..
aku takut tiada jawapan darinya
aku takut..
senyuman terukir dibibirnya..
senyuman sejuta makna darinya..
bahagia aku masa itu
mahu saja aku melompat kegembiraan
maka terjalinnya cinta kami..
cinta keramat sejati selamanya..

(BAHAGIAN 1)

No comments:

Post a Comment